خريد راحت سيمان به صورت آنلاين

۲۳ بازديد

خريد راحت سيمان به صورت آنلاين

شهربتن يكي از مراكز معتبر فروش انواع اقسام محصولات بتني است كه بهترين و باكيفيت ترين محصولات را در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد. با مراجعه به سامانه اين شركت مي توانيد قيمت دقيق انواع اقسام سيمان هاي مختلف را مشاهده كرده و در نهايت پس از مقايسه، بهترين مورد را خريداري نماييد.‌امكان اخذ راهنمايي از كارشناسان شركت نيز وجود دارد. انتخاب مركز خريد سيمان از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه مراكز مختلف مي توانند ويژگي هاي متفاوتي از نظر كيفيت محصول داشته باشند و در صورت انتخاب مركز معتبر از كيفيت محصول اطمينان كامل خواهيد داشت. يكي ديگر از عوامل قابل توجه، ميزان قيمت سيمان است كه متغير هاي متعددي دارد و در ادامه توضيحات كامل تري در رابطه با آن و بلوك سبك ارائه كرده ايم:

 

معرفي سيمان

امروزه سيمان نقش اساسي در صنعت ساختمان سازي داشته و عملا بدون وجود آن امكان ساخت هيچ سازه اي وجود نخواهد داشت. سيمان در انواع مختلفي روانه بازار شده و هريك از انواع آن ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر دارند و با توجه به اين ويژگي ها خواهيد توانست بهترين مورد را براي خريد انتخاب كنيد. سيمان براي ساخت بخش هاي مختلف يك ساختمان‌مورد استفاده قرار مي گيرد و به دليل مقاومت بالايي كه در برابر تغييرات جوي دارد مي توانيد از آن هم در فضاي خارجي و هم‌در فضاي داخلي ساختمان استفاده كنيد. سيمان را مي توان به چند نوع تركيب ديگر مانند زودگير كننده يا ديرگير كننده اضافه كرده و مورد استفاده قرار داد و بدون مخلوط كردن آن نمي توان از سيمان به صورت خالص استفاده كرد.

قيمت ديرگير كننده ، زودگير كننده سيمان و قيمت بلوك سيماني هم با توجه به نوع آن و مركزي كه از آن خريداري مي كنيد متفاوت خواهد بود.

 

 

b17_yvbn.jpg 

سيمان و تاريخچه آن

قطعا نام سيمان براي همگان آشنا خواهد بود چرا كه اين ماده ساختماني در صنايع مختلفي كاربرد داشته و مي توان آن را از جمله مهمترين مصالح ساختماني به شمار آورد. سيمان به همراه تركيبات ديگر، ماده اي چسبنده با مقاومت بالا ايجاد كرده و مي توان از آن در بخش هاي مختلفي از ساختمان سازي استفاده كرد. توجه داشته باشيد كه اين ماده چسبنده مي تواند با تركيبات مختلفي مخلوط شود كه هر يك از اين تركيبات ويژگي هاي متفاوتي به آن خواهند بخشيد. سيمان تاريخچه دور و درازي داشته و از ساليان دور مورد استفاده قرار مي گيرد اما امروزه شكل و نحوه استفاده از آن تغيير كرده است. در گذشته سيمان را از مخلوط آهك و خاك رس به دست مي آوردند اما امروزه با راه اندازي كارخانه هاي بزرگ توليد سيمان شاهد ساختاري ديگر از آن هستيم. از قرن ?? تا?? كارخانه هاي توليد سيمان رواج بسياري پيدا كردند و شاهد افزايش روز افزون اين كارخانه ها در شهرها و كشورهاي مختلف بوديم كه كارخانه سيمان آبيك كه بهترين كارخانه توليد سيمان ايران است نيز در اين زمان تاسيس شد.

 

قيمت سيمان

قيمت از جمله مهمترين مواردي است كه فكر بسياري را به خود مشغول كرده است. در حالت كلي قيمت سيمان در مقايسه با ساير مصالح ساختماني مناسب بوده و امكان خريد آن براي همگان وجود خواهد داشت. محصولات متنوعي با استفاده از سيمان توليد مي شوند كه اين محصولات هم مقاومت بالايي داشته و هم مي توان در بخش هاي مختلفي از ساختمان مورد استفاده قرار داد. قيمت سيمان به عوامل متعددي بستگي دارد و به همين دليل نمي توان رقم خاصي براي آن در نظر گرفت. از جمله مهمترين مواردي كه بر ميزان قيمت بتن آماده تاثير مي گذارد مي توان به كيفيت آن اشاره كرد. سيمان در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده كه خريك از آنها هم از نظر كيفيت و هم از نظر قيمت با يكديگر متفاوت هستند. سيمان به دو صورت فله اي و پاكتي به فروش مي رسد اما قيمت سيمان بر حسب كيلوگرم محاسبه خواهد شد.

 

 

 

آشنايي با انواع سيمان

سيمان يكي از متنوع ترين مصالح ساختماني است به گونه اي كه مي توانيد آن را در انواع اقسام مختلف مشاهده و خريداري نماييد. سيمان معمولي به رنگ طوسي است اما مي توان آن را در انواع رنگ هاي مختلف نيز مشاهده كرد. هريك از اين سيمان ها بايد با تركيبات متفاوتي مخلوط شوند تا بتوان از آن استفاده كرد. البته سيمان از جنبه هاي مختلف ديگري نيز به انواع متفاوت دسته بندي مي شود. درجه بندي هاي سيمان، تيپ ناميده مي شوند و اين تيپ ها را مي توان از ? تا ? دسته بندي نمود. هريك از تيپ هاي سيمان ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر دارند و يكي از مهمترين تمايزات آنها مربوط به محلي است كه در آن استفاده خواهند شد. برخي از انواع سيمان ها دانه هاي ريزي دارند كه در مدت زمان كوتاه تري خشك مي شوند اما برخي دانه درشت هستند كه اين امر بابت تاخير در مدت خشك شدن آن خواهد شد.

 

آشنايي با سيمان تيپ ?

سيمان تيپ ? از جمله محبوب ترين و پركاربردترين انواع سيمان ها به شمار مي رود كه بسياري آن را با نام پرتلند نيز مي شناسند. سيمان پرتلند امكان استفاده در تمامي سازه ها را خواهد داشت و مي توانيد براي ساخت ساختمان هاي مختلف در فضاي داخلي، خارجي، آبكي، خشك و... استفاده كنيد. اين سيمان كيفيت بالايي داشته و به همين دليل مورد توجه بسياري از مردم قرار گرفته است. تنها مسئله اي كه در استفاده از سيمان تيپ ? بايد در نظر داشته باشيد عدم استفاده از آن در محيط هاي داراي يون هاي مهاجم است چرا كه اين يون ها باعث ايجاد خوردگي در بافت سيمان شده و آن را از بين خواهند برد. اين سيمان بهترين انتخاب براي ملات بنايي است چرا كه با قابليت چسبندگي بالايي كه دارد خواهد توانست انواع اقسام مصالح ساختماني را از جمله بلوك هبلكس به يكديگر بچسباند.

 

 

 

قيمت سيمان تيپ ?

قيمت سيمان رنگي نما در مقايسه با ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارد مناسب است. اين سيمان از معادن مختلف در كشور استخراج مي شود كه ممكن است كيفيت متفاوتي نسبت به يكديگر داشته باشند و اين تفاوت در كيفيت باعث تمايز قيمت سيمان نيز خواهد شد. پس در هنگام خريد حتما بايد به برند سيمان نيز دقت داشته باشيد. قيمت سيمان تيپ ? ممكن است در فروشگاه هاي مختلف نيز متفاوت باشد پس قبل از هر اقدامي بايد مركز معتبر خريد سيمان را انتخاب كرده و سپس خريد خود را انجام دهيد.

 

برگرفته از سايت      https://shahrebeton.com/

 

 

 

 

استفاده مناسب از آجر نسوز

۲۶ بازديد

آجرهاي نسوز چگونه ساخته مي شوند

بيشتر آجرهاي نسوز با خاك رس ساخته مي شوند كه در درجه اول حاوي سيليس و آلومينا است. آجرهاي نسوز كه در بالاترين درجه حرارت ، بيش از 3000 درجه فارنهايت مقاومت مي كنند ، حاوي آلومينا بيشتري هستند. اكثر آجرهاي نسوز همچنين حاوي مقادير كمي منيزيم ، كلسيم ، پتاسيم ، آهن و تيتانيوم هستند. تركيب شيميايي موجود در خاك رس آجرهاي نسوز چيزي است كه آنها را از آجرهاي سفالي معمولي متمايز مي كند. آجرهاي نسوز معمولاً با فشار دادن يا بيرون آوردن خاك رس به شكل دلخواه ساخته مي شوند. سپس آنها را در كوره اي با كنترل دقيق دما قرار مي دهند تا به سختي مطلوب برسند.

 

استفاده مناسب از آجر نسوز

آجرهاي نسوز با آجرهايي كه براي ساخت خانه يا حياط استفاده مي شود متفاوت است. حتي در بين آجرهاي نسوز تفاوت هايي وجود دارد تا آنجا كه از آنها براي كوره ، شومينه يا كوره استفاده مي شود. اطمينان حاصل كنيد كه نوع مناسب آجر نسوز را براي محلي كه مورد استفاده قرار مي گيرد انتخاب كرده ايد.

 

مزاياي استفاده از آجر نما نسوز در نماي ساختمان

استفاده از آجر نسوز زيبايي چشمگير و منحصر به فرد در طولاني مدت براي نماي ساختمان خواهد داشت. مقاومت در برابر گرما، حرارت بالا و آتش سوزي ، سرما و يخبندان مهم ترين مزيت آجر نما نسوز مي باشد. آجر نسوز عايق صوتي بوده و مانع از عايق اتلاف انرژي مي شود و داراي توع رنگي زيادي است. رنگ طبيعي و ثبات رنگ در برابر اشعه ي خورشيد ، نزدن شوره و جلبك و سفيد شدن نما در طول زمان و جذب آب پائين آجر نسوز را به گزينه اي مناسب براي خريد تبديل كرده است.

 

راهنماي خريد آجرنما نسوز

  • يك آجرنما نسوز خوب بايد درهنگام برخورد با آجرهاي ديگر صداي زنگ (مثل صداي برخورد دو سراميك) بدهد. اين صدا نشانه سلامت و كيفيت بالا و توپري، مقاومت بالا با تراكم خاك خوب و ميزان جذب آب كم آن است. دقت كنيد اين صدا در آجر هاي نسوز تيره بيشتر از آجرهاي نسوز روشن است
  • آجر نسوز نما را از وسط بشكنيد و عمق آجر را نگاه كنيد عمق آجر بايد با سطح آجرنما يك رنگ و كاملا خشك باشد، برخي از شركت ها از جوهر در خاك آجر نسوز براي خوش رنگ كردن آجرهاي نسوز استفاده كنند
  • آجر نسوز نما با نام آجرنسوز جوشي نگيريد آجر هاي نسوز جوشي حاصل بالا رفتن دماي كوره در مدت زمان زياد و پيدايش آهن خاك نسوز بر روي سطح آجر نسوز شده است
  • سطح آجرنسوز بايد يك دست باشد منظور از يك دست بودن بازي رنگ آجر نسوز نيست تمامي آجر هاي نسوز قرمز و انگليسي بازي رنگ دارند زيرا اين ماهيت خاك نسوز و كوره هاي پخت هست و اتفاقا اين بازي رنگ آجرنسوز هست كه به نماي آجري زيبايي خاصي مي دهد.

 

درجه بندي حرارتي آجر نسوز

بسته به نوع مقاومت مورد نياز ، انواع آجر نسوز معمولاً به چندين نوع درجه بندي مي شود. داخل كوره يا كوره چوبي نياز به آجر نسوز ساخته شده از خاك رس با چگالي بالا دارد زيرا اينها در معرض دماي بسيار بالا هستند. آنها معمولاً از آجرهايي با محتواي آلوميناي بيشتر ، به اندازه 40 تا 44 درصد استفاده مي كنند ، و فوق العاده پرفروش محسوب مي شوند.انواع آجرهاي نسوز نصب شده در شومينه ها معمولاً در حدود 1750 تا 1800 درجه فارنهايت را تحمل مي كنند و داراي كمترين ميزان آلومينا ، حدود 24 تا 26 درصد هستند. اينها آجرهاي نسوز كم مصرف محسوب مي شوند. آجرهاي نسوز سبك ، متخلخل و نرم مي توانند حرارت بيشتري را تحمل كرده و انرژي كمتري نسبت به آجرهاي سخت تر جذب كنند. اين آجرها چگالي كمتري دارند و عايق حرارتي بهتري هستند ، اما نمي توان از آنها براي ذخيره گرما استفاده كرد. آجرهاي نسوز سخت بهتر است در اطراف شعله هاي باز استفاده شوند و احتمال جذب گرما بيشتر است. در مواقعي كه به گرماي شديد نياز است از آنها استفاده مي شود.

 

منبع : 

 

https://8tracks.com/iranniaz0041

https://www.mixcloud.com/iranniaz0041/

https://www.misterpoll.com/users/1978701

https://www.mobypicture.com/user/iranniaz0041

https://letterboxd.com/iranniaz0041/

https://www.ted.com/profiles/30872351/about

https://www.kiva.org/lender/iranniaz00415988

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/team_display.php?teamid=2701652

https://audiomack.com/iranniaz0041

https://www.answerpail.com/index.php/user/iranniaz0041

https://disqus.com/by/iranniaz0041/about/

 

 

شركت سايا خودرو برترين شركت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطي خودرو در ايران

۲۴ بازديد

يكي از اين شركت‌ها كه مدعي است به صورت قانوني فعاليت مي‌كند، اعلام كرده است: «در قوانين اين شركت براي خريد به صورت اقساطي بسته به مدارك مشتري نيازي به ارائه ضامن نيست، شرايط اقساط بسته به توان مالي افراد تنظيم مي‌شود و از ? ماه تا ?? ماه براي تنظيم اقساط زمان باقي است. همچنين ميزان پيش پرداخت بسته به مدارك شغلي و مدارك سكونتي مشتري و خواست مشتري تعيين مي‌شود، تا افراد بدون فشار مالي بتوانند براي خريد اقساطي خودرو اقدام نمايند

شركت سايا خودرو برترين شركت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطي خودرو در ايران

تحويل خودرو در سريع‌ترين زمان ممكن نيز ادعاي ديگر اين شركت است كه علاوه بر اين اعلام كرده: «خريدار پس از پرداخت وجه اوليه و تحويل خودرو و پس از طي مراحل اداري در مدت زمان كوتاهي سندي به نام خود در اختيار خواهند داشت، تنها يك قرارداد رسمي براي پرداخت اقساط تنظيم مي‌شود

پژو پارس، پژو ???، سمند، چانگان، كوئيك، پژو ??? و هايما از جمله اين خودروها هستند كه در طرح فروش اقساطي شركت‌هاي مربوطه مي‌توان مشاهده كرد.

با اين حال، سود بالا در خريد اين خودروها، مبلغ قسط بالا براي خريد و محدود بودن اين طرح تنها براي تهراني‌ها از جمله انتقادات نسبت به طرح فروش اقساطي خودروهاي ايران‌خودرو است.

بخشي از كامنت‌هاي مخاطبان تجارت‌نيوز درباره اين طرح را در زير بخوانيد:

«من با ??مليون پس انداز چه ماشيني ميتونم بخرم؟؟؟
من فقط توان پرداخت ماهي يك مليون قسط رو دارم»

«والا به اون بالا دستي ها اعتماد نيست چه برسه به اين شركت هاي زفرتي»

«آقا حساب كردم تازه اگر ?? ميليون پول پيش پژو پارس را به اين شركتها پرداخت كني ماهانه بايد ? تا ? ميليون قسط بدي..آخه من كارمند از كجا دارم اينقدر قسط بدم…»

«مگر حتي قسطي توان خريد برا عامه مردم مونده؟»

«وقتي پول ماشين رو دو تا سه برابر قسطي حساب ميكنند بيشتر از اين كه كمك حال مردم باشه به نفع فروشنده و به زيان اكثريت مردم هست»

«سودش كمر شكنه»

«تماس گرفتم ميگن درحال حاظر اين طرح فقط مال تهرانه شهرستان نداريم»

شركت سايا خودرو برترين شركت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطي خودرو در ايران

 

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

۲۱ بازديد

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

با گذراندن تمام دوران تمريني خود در باشگاه هاي ورزشي ، مي توانم ورزشكاران معمولي را در مورد تحقير آنها نسبت به آنچه در چنين مراكزي مي گذرد درك كنم (من هر روز اين همه مزخرف را مي بينم ، بنابراين حدس مي زنم كه در حال حاضر حساسيتم كم شده است. ) با اين حال ، به جاي نوشتن نسخه خودم از "چرا از مقاله هاي تناسب اندام متنفرم" ، فكر مي كنم مي توانم معمولي ترين اشتباهاتي را كه روزانه مي بينم انجام دهم.

 

هدف اين مقاله كمك به مبتديان يا افرادي است كه مدتي به باشگاه مي روند اما هرگز ظاهر بدني يا سطح قدرت خود را بهبود نداده اند (باور كنيد تعداد زيادي از آنها در سالن بدنسازي من هستند). اطلاعات ارائه شده در اين مقاله براي مربيان با تجربه جدي چيز جديدي نخواهد بود ، زيرا تصور مي كنم آنها همه از مشكلات زير آگاه هستند.

اشتباه 1 - جلسات روزانه Ab Marathon

 

اشتباهات مبتدي هر چند وقت يكبار مي بينيد كه افراد در باشگاه بدنسازي ساعت هاي بيشماري را صرف تمركز بر روي عضلات شكم خود مي گذرانند؟ خوب ، من تعداد زيادي از اين افراد را مي بينم ، كه همه آنها چربي بيش از حد زيادي دارند و آنها را از رسيدن به هدف نهايي خود دور مي كند. چيزي كه آنها نمي فهمند اين است كه انجام 10 هزار كرانچ در روز به آنها در رسيدن به اين هدف نزديك نمي شود.

 

واقعيت اين است كه انجام تمرينات بي پايان ab از شر چربي هايي كه شكم كاملاً مشخص را پنهان مي كند ، خلاص نمي شود ، به عبارت ديگر ، كاهش نقطه كار نمي كند! به جاي 2 ساعت صرف انجام تمرينات شكمي ، زمان بيشتري را بايد به تمرينات وزنه برداري كل بدن اختصاص دهيد ، با حركات چند مفصلي (يعني اسكوات ، ددليفت ، پرس ، رديف ، ديپس) در مركز برنامه تمريني شما قرار دارد. اين تمرينات به دليل تأثير تحريك كننده بر متابوليسم باعث مي شود در طول جلسه و همچنين بعد از آن كالري بيشتري بسوزانيد.

 

علاوه بر اين ، اگر هدف از دست دادن چربي است ، نبايد از كارديو غافل شويد. م effectiveثرترين زمان براي انجام تمرينات قلبي يا صبح با معده خالي قبل از صبحانه يا بلافاصله بعد از جلسات وزنه برداري است ، زيرا در هر دو مورد بدن شما از گليكوژن تهي شده و بنابراين بدن از چربي براي انرژي استفاده مي كند ، همان چيزي كه شما مي خواهيد. به از هر شكلي از تمرينات قلبي مي توان استفاده كرد ، اما من پيشنهاد مي كنم به دليل دوام دوچرخه ثابت از يك دستگاه نوع متقاطع استفاده كنيد يا به دليل هزينه كالري بالاتري كه هنگام انجام فعاليتهاي قبلي تجربه مي كنيد ، استفاده كنيد.

 

همچنين هنگام تلاش براي چربي سوزي ، رژيم غذايي را فراموش نكنيد ، بدون اين كه جزئيات زيادي را وارد كنيد ، رژيم غذايي شما بايد داراي پروتئين بالا و متوسط ??تا كم كربوهيدرات و چربي باشد (اين موضوع بعداً در مقاله مورد بحث قرار مي گيرد).

منبع

 

https://orlaoneal8.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/orlaoneal8

https://www.openstreetmap.org/user/OrlaOneal8

https://www.tripadvisor.com/Profile/720orlao

https://www.4shared.com/u/omlBYj7g/OrlaOneal8.html

https://www.behance.net/orlaoneal8

https://www.indiegogo.com/individuals/27551453

 

 

 

چرا كولر گازي من صداي سوت مي زند؟

۲۱ بازديد

چرا كولر گازي من صداي سوت مي زند؟

آيا صداي سوت گريتينگ و بلندي را از دريچه هاي خود مي شنويد؟ اگر چنين است ، احتمالاً شما را ديوانه مي كند.

 

در اينجا دليل شنيدن اين صدا را مشاهده مي كنيد: سيستم تهويه مطبوع شما جريان هواي برگشتي پاييني دارد ، به اين معني كه از دريچه هاي برگشتي هوا كافي دريافت نمي كند.

 

بسياري از مشكلات مي توانند باعث برگشت كم جريان هوا شوند ، اما در اينجا 4 مورد از رايج ترين آنها ذكر شده است:

 

    فيلترهاي هواي كثيف

 

    دريچه هاي برگشت مسدود شده است

 

    دمپرهاي بسته

 

    درهاي بسته بسيار زياد است

 

ما با جزئيات بيشتري به اين مشكلات مي پردازيم و در مورد چگونگي رفع آنها صحبت مي كنيم. اما ابتدا ، بياييد ببينيم كه چگونه جريان هوا پايين باعث مي شود سيستم تهويه مطبوع شما اين صداي سوت را توليد كند:

چرا جريان كم هوا باعث سوت مي شود

 

https://vk.com/wall531217510_32466

https://hookedheartie.com/activity/p/868953/

http://geekgirlsnightout.com/membership/activity/p/3347398160276615006/

 

 

دمنده تهويه مطبوع هوا را از خانه بيرون مي كشد.

 

دمنده كولر گازي شما دائماً هوا را در خانه شما گردش مي دهد. اما اگر دمنده شما به اندازه كافي هواي لازم براي گردش خون را دريافت نمي كند زيرا چيزي باعث مسدود شدن يا محدود شدن جريان هوا مي شود (مانند مشكلاتي كه در قسمت بعدي مورد بحث قرار مي دهيم) ، در اصل "براي هوا گرسنه است".

 

اگر سيستم شما "از گرسنگي هوا" رنج مي برد ، به اين معني است كه فشار و سرعت بيشتري وجود دارد ، به اين معني كه شما صداي بلندتر و بالاتري را خواهيد شنيد.

تهويه نظري    https://tahviehnazari.ir/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1/

در مقايسه با تنفس معمولي آن را مانند سوت كردن تصور كنيد: هنگام سوت زدن ، بايد لب هاي خود را بچسبانيد و محكم كنيد تا يك گذرگاه كوچك براي عبور هوا ايجاد شود ، كه باعث ايجاد صداي بلند مي شود. اما وقتي به طور عادي تنفس مي كنيد ، دهان شما باز و باز است و هوا بي صدا بازدم مي كنيد.

 

در حالي كه اين صداي سوت مي تواند آزاردهنده باشد ، اما نكته خوب اين است كه به شما در مورد مشكلي در سيستم شما هشدار مي دهد. جريان كم هوا مي تواند به سيستم شما آسيب برساند و قبوض انرژي شما را افزايش دهد ، بنابراين مي خواهيد هرچه زودتر مشكل را برطرف كنيد.

 

 

حالا بياييد به جزئيات هر مشكل جريان هوا بپردازيم ... به لينكهاي زير مراجعه كنيد

 

http://mel-assessment.com/activity/p/798317/

https://www.linkedin.com/posts/turgut-khan-367b291b7_httpslnkdineb78yqyz-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-activity-6830025934754648064-a3EO

http://drpetepublishing.com/activity/p/658821/

https://www.plurk.com/p/oi2sww

https://edukite.org/activity/p/1505262/

https://www.pearltrees.com/tariqmaqsud#item379012355

https://ok.ru/profile/592882755091/statuses/153870868712211

https://soundbrandingcom.23video.com/vandkunsten-architects-torpedohallen-2

https://www.schick.ca/404/we%27re-sorry%21-this-page-is-not-available.-please-visit-the-schick-homepage-

https://www.isri.org/home/rail-charges

https://www.eغير مجاز مي باشدurlaboratorios.com/nuestros-servicios/aguas/residuos-de-plaguicidas-por-lc-msms

http://vedadate.com/member/blog_post_view.php?postId=141005